OPIS |
Jeszcze lepsza przyczepność, poprawiony oplot, nowa odsłona mieszanki Black Chili. Opory toczenia zmniejszone aż o 12% w stosunku do swej starszej siostry GP 4000 oraz o 20% zwiększona odporność na przebicia.
Oplot: 3/330 TPI
Technologie:
Black Chili: to unikalna mieszanka gumowa, produkowana tylko w Niemczech, która zrewolucjonizowała opony rowerowe! Zastosowana w oponach z górnej półki mieszanka Black Chili to kompromis pomiędzy przyczepnością, oporem toczenia a trwałością. Liczne zwycięstwa w testach dowodzą wymiernych korzyści. Najnowsze związki polimerów, mikroskopijne cząstki sadzy i optymalne wypełniacze gwarantują unikalne działanie - od opon downhillowych do szosowych! Mieszanka Black Chili zmniejsza o 26% opory toczenia i zapewnia o 30% lepszą przyczepność niż mieszanki krzemianowe, a w modelu GP 5000 te cyferki są jeszcze bardziej zadziwiające. Opony z Black Chili charakteryzuje również większy przebieg oraz, co jest rzadko spotykane w oponach z zaawansowanymi mieszankami, ich właściwości są niezmienne od pierwszego do ostatniego kilometra.
Rewolucyjne podejście w ruchu rowerowym. Osadzona w konstrukcji opony technologia Active Comfort pochłania wibracje i wygładza Twoją jazdę.
*TPI Osnowa jest głównym oplotem wszystkich opon. Konstrukcja osnowy, materiał i gęstość nici zależą od wymagań stawianych oponie. Continental generalnie stosuje wysokiej jakości osnowy wykonane z tkanych, a następnie gumowanych nici nylonowych: Nylon dobrze łączy się z kauczukiem i wykazuje dobrą odporność w każdej pogodzie. Gęstość nici nylonowych decyduje o specyficznych własnościach opony. Gęstość nici jest podawana w TPI ( thrreads per inch ), czyli skrót ten oznacza liczbę splotów na 1 cal. Rozpowszechniły się tkaniny o 22 tpi, 60 tpi i 110 tpi. Bardzo drobny splot tkaniny sprawia, że opona jest elastyczna i chroni osnowę przed przebiciem. Luźny splot tkaniny to większa odporność na przecięcia i większa wytrzymałość opony. Wybór splotu zależy od przeznaczenia opony. Standardem jest trzywarstwowa osnowa podstawowa. Dodatkowa ochrona Breaker może być umieszczana pod bieżnikiem w celu jeszcze lepszego wzmocnienia opony i zwiększenia ochrony przed przebiciem. Oplot podawany jest w liczbie warstw, suma tpi : 3/180 oznacza trzy warstwy tkaniny 60 tpi.